Tips om je stress te verminderen

  • Zorg goed voor je lichaam. Let op wat je eet. Verminder alcohol/koffie/roken
  • Zorg voor goede nachtrust. Probeer zoveel mogelijk een vast patroon te houden en voldoende uren rust per dag. (Dat verschilt per persoon)
  • Bereid je dagen zorgvuldig voor. Het voorkomt stress op de werkvloer en daarbuiten
  • Prioriteiten stellen. Maak een takenlijst. Schrap taken of stel ze uit
  • Focus op één ding tegelijk
  • Geef jezelf ruimte. Lege plekken in je agenda zonder iets te plannen geeft lucht
  • Maak tijd vrij voor ontspanning (Hobby, bezoek bij een vriend, quality time met je partner, een goed boek lezen…)
  • Een wandeling iedere dag is goed voor lichaam en geest
  • Rustgevende muziek luisteren om te ontspannen als je druk bent geweest
  • Accepteer dat je geen volledige controle over alles in je leven kunt hebben. “Go with the flow” kan soms prettig zijn
  • Probeer alles langzaam te doen en met aandacht
  • Geniet volop van de kleine geluksmomenten van de dag
  • Maak met regelmaat een lijst met dingen waarvoor je dankbaar bent
  • Maak je hoofd leeg door je gedachten van je af te schrijven

 

 

 

 

 

 

Reageer